КВІТКОВА СИМВОЛІКА У КИТАЙСЬКОМУ ТАНЦІ : КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ВИМІР

Ключові слова: культура, китайська хореографічна культура, китайський танець, символіка, квітка, академічність, музика.

Анотація

Упродовж п‘яти тисячоліть культура Китаю пройшла свій взірцевий шлях, стала однією з найголовніших гілок людської цивілізації, джерелом знань для світової культури та передала нащадкам неперевершені за красою, самобутністю й різноманітністю культурні цінності, ґрунтовну гуманістичну філософію, поезію, живопис, музику,
танець. У контексті теоретико-практичного досвіду китайської хореографічної культури виокремлено аспекти: традиційного танцю, символіки, художньої інтерпретації у контексті довершених технологій танцювальної китайської культури, академічності, синтезу сценічної дії, скульптурності жесту й гнучкої пластики танцюристів, їх
акторської і мімічної майстерності з позиції «художньо-естетичного, філософсько-смислового наповнення культурних, мистецьких, духовних, етико-естетичних цінностей». Культурологічні пошуки спрямувались до уточнення поняття «квіткова символіка у китайському танці»; виявлення основних параметрів означеного феномена в танцювальному мистецтві, виокремлення змістовності й духовної сутності танцювальної культури Китаю; висвітлення розвитку й особливостей традиційних китайських танців у синергії різних видів мистецтва.

Біографії авторів

Тетяна Мольдерф, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав

доктор філософії, викладачка сольного співу кафедри музичного мистецтва і методики навчання

Тетяна Вільховченко , ДЗ «Луганський національний університет ім. Т. Шевченка»

старший викладач класичного танцю кафедри музичного мистецтва і хореографії, НН інститут мистецтв 


Опубліковано
2024-06-14
Розділ
КУЛЬТУРА ТА СУСПІЛЬСТВО. КУЛЬТУРА ПРОФЕСІЙНИХ СФЕР ДІЯЛЬНОСТІ