THE TRADITION OF MUSIC-MAKING BY WEDDING BANDS IN WESTERN PODILLIA IN THE 1940 – 1960

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1020

Keywords:

Western Podillia, music-making tradition, instrumental ensembles, musical art, creative universalism, itinerant performance, instrumentalist

Abstract

Висвітлено способи гри на музичних інструментах весільними музикантами Західного Поділля у період 1940-1960-х років. Проаналізовано традиційні склади весільних капел, що діяли у той час у досліджуваному етнографічному районі, звертаючи увагу на гру дерев’яно-духових та ударних інструментів. Звернено увагу на впливи західноєвропейського академічного інструментарію на питомі українські склади та виявлення в них під час гри гармонічним способом мислення виконавців.

Author Biographies

Stepan BURANYCH, Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University

Postgraduate Student of the Department of Musicology and Methodology of Musical Art

Bohdan VODYANYI, PhD in Pedagogical Sciences, Professor of the Department of Musicology and Methodology of Musical Art

PhD in Pedagogical Sciences, Professor of the Department of Musicology and Methodology of
Musical Art

Iryna BERMES, Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University

Doctor of Art Studies, Professor, Head of the Department of Vocal-Choral,
Choreographic, and Visual Arts

Published

2025-12-22

How to Cite

BURANYCH, S., VODYANYI, B., & BERMES, I. (2025). THE TRADITION OF MUSIC-MAKING BY WEDDING BANDS IN WESTERN PODILLIA IN THE 1940 – 1960. UKRAINIAN CULTURE: THE PAST, MODERN WAYS OF DEVELOPMENT, (51), 30–35. https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1020

Issue

Section

HISTORICAL AND ARTISTIC HERITAGE OF UKRAINE IN THE CONTEXT OF THE WORLD CULTURE

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.