ОПЕРНІ ВТІЛЕННЯ ЛІТЕРАТУРНОГО СЮЖЕТУ "ТУРАНДОТ" В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ ХІХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi28.99Ключові слова:
Турандот, опера, Ф.Данці, К. Райссіґер, Й. Пютлінген, Г. Ф. фон Левеншйольд, А. Йєнсен, Т. Рехбаум, А. Бадзіні, орієнталізмАнотація
Порушується питання множинного поширення сюжету «Турандот» у європейській культурі в оперному жанрі. Цей сюжет втілився впродовж ХІХ ст. різними композиторами: представниками австро-німецької школи К. Блюменродер, Ф. Данці, К. Райссіґер, К. Кон, А. Йєнсен, Т. Рехбаум, нідерландським композитором ван Хоувеном, класиком дансько-норвезької школи Г. Ф. Фон Левеншйольдом та італійським композитором А. Бацціні – вчителем Дж. Пуччіні. Серед жанрових варіантів сюжет «Турандот» викликав різновиди опер: зінгшпіль, лірико-романтичні, казково-романтичну оперу, романтичну драму ваґнерівського типу, трагедійну романтичну драму, лірико-психологічну оперу, продемонструвавши шлях від класичних, ранньоромантичних до пізньоромантичних прочитань орієнтальної теми.