ОПЕРНІ ВТІЛЕННЯ ЛІТЕРАТУРНОГО СЮЖЕТУ "ТУРАНДОТ" В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ ХІХ СТОЛІТТЯ

  • Ван Юй Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка, м. Львів провінція Сичуань, викладач, Лешанський педагогічний університет, музичний факультет https://orcid.org/0000-0001-7760-576X
Ключові слова: Турандот, опера, Ф.Данці, К. Райссіґер, Й. Пютлінген, Г. Ф. фон Левеншйольд, А. Йєнсен, Т. Рехбаум, А. Бадзіні, орієнталізм

Анотація

Порушується питання множинного поширення сюжету «Турандот» у європейській культурі в оперному жанрі. Цей сюжет втілився впродовж ХІХ ст. різними композиторами: представниками австро-німецької школи К. Блюменродер, Ф. Данці, К. Райссіґер, К. Кон, А. Йєнсен, Т. Рехбаум, нідерландським композитором ван Хоувеном, класиком дансько-норвезької школи Г. Ф. Фон Левеншйольдом та італійським композитором А. Бацціні – вчителем Дж. Пуччіні. Серед жанрових варіантів сюжет «Турандот» викликав різновиди опер: зінгшпіль, лірико-романтичні, казково-романтичну оперу, романтичну драму ваґнерівського типу, трагедійну романтичну драму, лірико-психологічну оперу, продемонструвавши шлях від класичних, ранньоромантичних до пізньоромантичних прочитань орієнтальної теми. 

Біографія автора

Ван Юй, Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка, м. Львів провінція Сичуань, викладач, Лешанський педагогічний університет, музичний факультет

пошукувач кафедри історії музики

Опубліковано
2019-09-20
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ