ПАРАКАТЕГОРІЇ НОНКЛАСТИЧНОЇ ЕСТЕТИКИ В АВТОРСЬКОМУ КІНО : ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ

Ключові слова: естетика, авторське кіно, некласична естетика, паракатегорії, гармонія-хаос, прекраснепотворне, філософія мистецтва.

Анотація

Досліджено багатогранність естетики як філософської дисципліни, її трансформацію в умовах некласичного підходу та застосування в авторському кіно. Особливу увагу приділено аналізу паракатегорій некласичної естетики, таких як гармонія-хаос, прекрасне-потворне, піднесене-низьке, які дозволяють по-новому інтерпретувати естетичний
досвід у сучасному мистецтві. Авторське кіно розглянуто як унікальний феномен, що поєднує індивідуальне художнє бачення режисера з філософськими концепціями, створюючи нові форми естетичного вираження. На прикладі творчості Ларса фон Трієра та Квентіна Тарантіно проаналізовано як режисери переосмислюють традиційні
категорії естетики, інтегруючи їх у складні емоційні та сенсорні наративи. Методологія дослідження базується на міждисциплінарному підході, що включає філософський аналіз, історико-культурний контекст та естетичну критику.
Виявлено, що некласична естетика сприяє інтеграції мистецтва в повсякденне життя, руйнуючи традиційні межі між високим і низьким, комічним і трагічним, професійною та аматорською творчістю. Практичне значення роботи полягає в можливості використання отриманих результатів у галузях естетики, культурології, кінознавства та мистецької освіти. Авторське кіно представлено як дієвий інструмент дослідження сучасного світу, що дозволяє краще зрозуміти культурні, соціальні та філософські аспекти через призму естетичного досвіду.

Біографія автора

Софія Балацко, ГО «Центр суспільного розвитку та ініціатив»

 Керівник соціокультурних проектів ГО «Центр суспільного розвитку та ініціатив»

Опубліковано
2024-12-25
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СТРУКТУРІ КУЛЬТУРИ