ЗЛИТТЯ КИТАЙСЬКОЇ ТА ЗАХІДНОЇ КУЛЬТУР У НЕФРИТОВИХ ВИРОБАХ ХЕ МА: ІСТОРИЧНЕ ТЛО, СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ДЖЕРЕЛА ФОРМ

  • Лада Цимбала Львівська національна академія мистецтв, м. Львів http://orcid.org/0000-0002-2709-0283
  • Сяо Чжоу старший викладач, Ляонінський університет науки й техніки, Інститут архітектури й художнього дизайну, Китай https://orcid.org/0000-0001-6699-4210
Ключові слова: Хе Ма, різьблення по нефриту, стилістичні особливості, джерела форм, злиття західної та китайської культур.

Анотація

Деякі стилістичні особливості сучасного нефритового скульптора Хе Ма (1972 р. н.) мають виразні ознаки злиття традиційного китайського мистецтва з сучасним західним мистецтвом. Це безпосередньо пов‘язано з історичними передумовами розвитку сучасного китайського мистецтва. Розглядається представницький та сучасний
характер цього питання. Аналізується творчість Хе Ма в контексті історії розвитку китайського образотворчого мистецтва з кінця 1970 до кінця ХХ ст. Застосовуючи методи історичного, візуального та формального аналізу і порівняння, автори докладно вивчають художні особливості деяких типових скульптурних творів Хе Ма, створених наприкінці ХХ і до початку ХХI ст. Метою статті є виявлення формальних та культурних джерел його творів; через це досліджуються впливи західного сучасного мистецтва на розвиток китайського мистецтва різьблення по нефриту та питання культурного злиття в розвитку китайського мистецтва різьблення по нефриту.

Біографії авторів

Лада Цимбала , Львівська національна академія мистецтв, м. Львів

доцент

Сяо Чжоу , старший викладач, Ляонінський університет науки й техніки, Інститут архітектури й художнього дизайну, Китай

аспірант, Львівська національна академія мистецтв,

Опубліковано
2023-12-15
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ