ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ВИРАЗОВІСТЬ У СУЧАСНІЙ КИТАЙСЬКІЙ ДУХОВНІЙ МУЗИЦІ (НА ПРИКЛАДІ ТВОРІВ ВАН ХЕШЕНА ТА ІНЬ ЦИНА)

  • Дзякунь Ден Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, м. Львів
Ключові слова: китайська музика, музичний інструмент, духовий оркестр, пентатоніка, діалог східної і західної культур.

Анотація

Розкрито специфіку інструментальної виразовості у творах китайських композиторів для духового
оркестру. Проаналізовано п’єси «Нічна краса пасовиська» Ван Хешена та «Дорога на небо» Інь Цина з точки зору тембрової семантики та характерної китайської ладовості. Визнано, що найбільш оригінальними, з точки зору діалогу східної і західної культур і співставлення музичних систем, є уведення до духового оркестру європейського зразка національно-специфічних інструментів, таких як пі-па, цимбали та ін. Указані процеси у китайській музиці є прикладом взаємодії тенденцій акультурації й інкультурації.

Біографія автора

Дзякунь Ден, Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, м. Львів

аспірант

Опубліковано
2019-09-19
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ