ЦИРКОВЕ МИСТЕЦТВО У ПРОСТОРІ ТА ЧАСІ: ВІД КОЛІЗЕЮ ДО АМФІТЕАТРУ ЕСТЛІ; ВІД СКОМОРОХІВ ДО СУЧАСНОСТІ

  • Олег Поспєлов Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого, м. Київ https://orcid.org/0000-0002-4171-3678
Ключові слова: цирк, циркове мистецтво, історія цирку, витоки циркового мистецтва, мистецтво скоморохів, давньоримський цирк.

Анотація

У контексті дослідження особливостей розвитку циркового мистецтва і циркової справи на західноукраїнських землях кінця ХVІІІ–ХІХ ст. поставлено завдання простежити процес становлення циркового мистецтва на етнічній території України. Розглянуто проблематику визначення зв’язку сучасного циркового мистецтва України з мистецтвом скоморохів; зроблено спробу визначення ступеню «спорідненості» зв’язку цирку Нового часу з давньоримським цирком.
З’ясовано, що через брак історичних відомостей не існує підстав пов’язувати творчість скоморохів із ґенезою професійного циркового мистецтва в Україні. Більш коректним є визначення витоків сучасного циркового мистецтва в перших гастрольних виступах на етнічній території України західноєвропейських акробатичних і циркових труп, які належать до другої пол. XVIII ст., виходячи зі значущості їх впливу на системність подальшого розвитку циркових жанрів і циркового мистецтва. Розглянуто і визначено спільні риси, відмінності і особливості цирку Нового часу і давньоримського цирку.

Біографія автора

Олег Поспєлов, Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого, м. Київ

аспірант

Опубліковано
2020-03-10