ТРАНСФОРМАЦІЯ ФОЛЬКЛОРНИХ ДЖЕРЕЛ В ОПЕРІ Ю. МЕЙТУСА «УКРАДЕНЕ ЩАСТЯ»
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.940Ключові слова:
фольклорні джерела, трансформація, творчість Ю. Мейтуса, опера «Украдене щастя»Анотація
Здійснено мистецтвознавчий аналіз опери «Украдене щастя» Ю. Мейтуса, спрямований на дослідження особливостей застосування етнографічного матеріалу в професійній творчості композитора. Наведено огляд публікацій, присвячених фольклорній проблематиці, а також питанням органічного включення фольклорних елементів в індивідуально-авторську стильову систему. Розглянуто витоки формування особистості композитора спрямованої на створення музичних творів з опорою на народну традицію. Визначено основні композиційні методи опрацювання народопісенного тематизму, які створили національно орієнтований авторський стиль Ю. Мейтуса
Посилання
1. Bench-Shokalo O. Ukrainskyi khorovyi spiv: Aktualizatsiia zvychaievoi tradytsii. Ukrainskyi svit, 2002. S. 103-108.
2. Horobets V., Slaston V. Narodna pisnia ta yii transformatsiia v repertuari ukrainskoho narodnoho khoru imeni Stanislava Pavliuchenka. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo. 2022. Vyp. 46. S. 87-92.
3. Hnatiuk V. Prychynky do piznannia Hutsulshchyny. Zapysky NTSh. 1917. T. 1233124. S. 1345.
4. Hrytsa S. Y. Folklor u prostori ta chasi: vybrani statti. Ternopil : Aston, 2000. 228 p.
5. Danylets V. V. Stylizatsiia hutsulskoho folkloru v ukrainskii muzytsi kintsia )) 3 pochatku )) stolittia: kompozytorskyi ta vykonavskyi aspekty : dys&kand. myst. nauk : 17.00.03 / Kharkivskyi natsionalnyi un-t mystetstv imeni I. P. Kotliarevskoho. Kharkiv, 2021. 220 p.
6. Derevianchenko O. O. Neofolkloryzm u muzychnomu mystetstvi: statyka ta dynamika rozvytku v pershii polovyni )) st.: avtoref. dys. & kand.
7. Ivanytskyi A. I. Istorychnyi syntaksys folkloru. Problemy pokhodzhennia, khronolohizatsiia ta dekoduvannia ukrainskoi muzyky. Vinnytsia : Nova Knyha, 2009. 404 p.
8. Kvitka K. V. Ukrainski narodni melodii : u 2 ch. / uporiad. ta red. A. I. Ivanytskyi. Kyiv : Naukove vydannia, 2005. 480 p.
9. Kolessa F. Ukrainska narodna pisnia v nainovishii fazi svoho rozvytku. Folklorystychni pratsi. Kyiv : Naukova dumka, 1970. S. 34359
10. Konovalova I. Yu. Natsionalno-stylovi vymiry suchasnoho buttia kompozytorskoi intehratsii (na materiali tvorchosti Ye. Karpenka). Kultura Ukrainy. Vypusk 38. 2012. URL : https://ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/nauk_vid/rio_old_2017/ku/kultura38/23.pdf (data zvernennia: 01.05.2025).
11. Lysenko M. Narodni muzychni instrumenty na Ukraini / red. M. T. Shchohol. Kyiv : Mystetstvo, 1955. 62 p.
12. Meitus Yu. «Ukradene shchastia». Opera na 3 dii, 5 kartyn. Libretto Rylskyi M. M. Kyiv : Mystetstvo, 1963. 343 p.
13. Sadovenko S. M. Neofolkloryzm u konteksti muzychnoi kultury Ukrainy druhoi polovyny )) 3 pochatku)) I stolittia. Kultura i suchasnist. Kyiv : Milenium, 2010. № 2. S. 1733177.
14. Franko I. Studii nad ukrainskymy narodnymy pisniamy. Lviv: Drukarnia Naukovoho tovarystva imeni Shevchenka, 1913. T. 1. 366 p.
15. «Ukradene shchastia» URL : https://opera.lviv.ua/shows/ukradene-shhastya/ (data zvernennia: 02.05.2025).
16. Guliyeva I., Kopanitsa L. Folklore in contemporary music: Revival of cultural traditions. Interdisciplinary Cultural and Humanities Review. 2024 Vol. 3, №.2URL: www.researchgate.net/publication/386743156_Folklore_in_contemporary_music_Revival_of_cultural_traditions (data zvernennia: 09.05.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Оксана Пшенична

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.