ЖАНРОВО-СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОЇ ТВОРЧОСТІ І. МАРТОНА

  • Леся Мусієць Мукачівсько годержавного університету
  • Наталія Берец Мукачівсько годержавного університету, м. Мукачеве
  • Світлана Хомин Мукачівського державного університету, Мукачеве
Ключові слова: Ключові слова: камерно-вокальна творчість, І. Мартон, музична культура Закарпаття, українська музика.

Анотація

Досліджено камерно-вокальну творчість українського композитора І. Мартона, з ім’ям якого пов’язана професіоналізація музичної культури Закарпаття другої пол. ХХ ст. На основі аналітичної характеристики обробок народних пісень та збірки солоспівів зроблено висновок, що вони виявляють ознаки пізньоромантичної та неокласичної стилістики, які розкриваються у ладо-гармонічній мові (опора на тритонові інтонації, зменшені септакорди, енгармонічні модуляції), образному змісті (переважання у циклі лірико-драматичних, елегійних, ліричних мініатюр), формі (куплетно-варіаційна; невелика за масштабами, струнка). В обробках народних пісень автор орієнтується на фольклорні зразки. Незначні зміни у ладо-тональному й фактурному аспектах надають їм самобутніх рис.

Біографії авторів

Леся Мусієць, Мукачівсько годержавного університету

викладач-методист музично-теоретичних дисциплін гуманітарно-педагогічного коледжу

Наталія Берец, Мукачівсько годержавного університету, м. Мукачеве

викладач-методист диригентсько-хорових дисциплін гуманітарно-педагогічного коледжу

Світлана Хомин, Мукачівського державного університету, Мукачеве

викладач-методист постановки голосу гуманітарно-педагогічного коледжу

Опубліковано
2020-03-10