АБСОЛЮТ У МИСТЕЦТВІ

Автор(и)

  • Іларіон Легенький Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, м. Київ

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi29.138

Ключові слова:

світ, абсолют, мистецтво, неоплатонізм, авангард, модерн, художня рефлексія

Анотація

Йдеться про художній універсализм як абсолютний вимір мистецтва поза часом і простором, що
навіяно ідеєю неоплатонізму як примата духу над матерією, експлікованою у книзі «Естетика Відродження» О. Лосєва. Звернення до рефлексії Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Дюрера, авангардних світобудівних ідей В. Кандинського та ін. спонукає до визначення глибинних формотворчих витоків у мистецтві, що асоціюються з абсолютом. Ідентичність «Я» художника і Абсолюту у всіх художників є еквівалентною; це та самодостатня цілісність єднання «Я» і Абсолюту, що реалізується як ренесансними, так і авангардними художниками.

Біографія автора

Іларіон Легенький, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, м. Київ

кандидат філософських наук, викладач кафедри дизайну та реклами

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-27

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ