МУЛЬТИКУЛЬТУРНІ НАРАТИВИ У СЕМАНТИЧНОМУ ПРОСТОРІ ГОЛЛІВУДСЬКОГО КІНЕМАТОГРАФУ 2010-Х РОКІВ

Ключові слова: голлівудський кінематограф, семіотика кіно, мультикультурні наративи, семантичний простір, національні меншини, «Чорна пантера».

Анотація

Виявлені мультикультурні наративи в голлівудському семантичному просторі та американському кіно на прикладі стрічок 2010-х рр. За часів президентства Б. Обами, адміністрація якого лобіювала соціальні інтереси національних меншин через міграційну кризу на Заході, збільшується національне різноманіття акторських складів у фільмах, зростає популярність правозахисної тематики, окреслюється великий тренд, пов’язаний з трансляцією лівих ідей мультикультуралізму, посиленням ліво-ліберальної полеміки у жанровому кіно. Оголошення претендентів на премію «Оскар» у 2015 р., коли в основних категоріях номіновано лише двох «кольорових» людей, спровокувало кризу публічної ідентичності Голлівуду, після чого впродовж п’яти років американська кіно академія запровадила нові критерії для кінокартин (серед яких – щонайменше 30% другорядних та епізодичних ролей повинні грати жінки, представники расових чи етнічних меншин, ЛГБТ-меншин, люди з інвалідністю). З-поміж основних мультикультурних наративів у голлівудському кінематографі 2010-х рр. виокремлено: боротьба та перемога представниці етнічної меншини у війні за спадок («Ножі наголо»), афро-американські наративи («Чорна пантера»), талант і загальнолюдські якості вищі за расову приналежність («Зелена книга») та ін.

Біографія автора

Микита Сурнін , Національної академії мистецтв України, м. Київ

магістр, Інститут культурології

Опубліковано
2024-06-12
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ