THEORY OF MUSILANGUAGE AND THE PRINCIPLE OF VOCALIZATION IN THE CONTEXT OF THE PERSPECTIVE OF RESEARCHING THE GENESIS OF MUSIC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1045

Keywords:

the genesis of music, musilanguage, vocalization, musical and sound communication, phenomenological plan, integrity and fluidity of phenomena

Abstract

На основі актуалізації феноменології буття людини, природи звука, аналізу теорії музилангу, принципів вокалізації визначено нову перспективу в дослідженні генези музики. Феноменологічний план зумовлює буття на цьому рівні людини, її рефлексій та явищ. Формування музично-звукової комунікації первісної людини треба розглядати у контексті творчості (у своїх рефлексіях вона відкривала відповідні для вираження їхньої суті смислові та музично-звукові конструкції). Феноменологічний план передбачає цілісність і плинність явищ. Ці фактори пояснюють природу звукових рефлексій первісної людини, які не могли мати іншого формату, окрім музичного: вони були плинними звуковими повідомленнями, що простягалися в просторі, розспівувалися. Констатується: музиланг є мовою, яка передувала виникненню музики й розмовної мови людини. Припускається, що музично-звукова комунікація розвивалася за аналогом обертонової шкали звука: спочатку, коли феноменологічний план домінував у тілесній структурі первісної людини, її звукова комунікація послуговувалася інтервалами прими, октави, квінти, кварти, різними глісандо в межах цих інтервалів, звуковими пульсаціями. Згодом вона змогла оперувати більшим числом обертонів, відтак звукоутворення збагатилося новими можливостями. Наголошено, що принцип вокалізації стосується не лише способу й формату музично-звукових комунікацій первісної людини, але і явища вокалізації загалом. Запропоновано розрізняти вокалізації, в яких переважає інформаційний аспект, що відкрило шлях до формування розмовної мови, від вокалізацій, в яких первісна людина намагалася виразити піднесений стан почуттів, що зберігало звʼязок її свідомості з феноменологічним планом та було основою розвитку музичної мови (музики).

Author Biography

Oleksandr OPANASIUK, Kyiv Metropolitan University named after B. Grinchenko

Doctor of Art Criticism, Professor at the Department of Musicology and Music Education

Published

2025-12-22

How to Cite

OPANASIUK, O. (2025). THEORY OF MUSILANGUAGE AND THE PRINCIPLE OF VOCALIZATION IN THE CONTEXT OF THE PERSPECTIVE OF RESEARCHING THE GENESIS OF MUSIC. UKRAINIAN CULTURE: THE PAST, MODERN WAYS OF DEVELOPMENT, (51), 196–203. https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1045

Issue

Section

THEORETICAL AND ARTISTIC ASPECTS OF THE UKRAINIAN CULTURE

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.