МУЗИЧНА ЕВРИТМІЯ РУДОЛЬФА ШТАЙНЕРА: ДО ІСТОРІЇ ВИНИКНЕННЯ

  • Світлана Салдан Львівський національний університет ім. І. Франка, м. Львів
Ключові слова: евритмія, тон-евритмія, антропософія, жест, рух, гармонія

Анотація

Розглядаються історичні етапи становлення та розвитку мистецтва музичної евритмії, створеного на
початку ХХ ст. австро-німецьким ученим Р. Штайнером. Зокрема зазначається, що естетичні принципи евритмії, що у перекладі з грецької означає «прекрасний ритм», мають глибоке коріння, яке сягає античного періоду історії, в якому сформувалися її основні засади. Вказується на її інтегративний характер, що лежав в основі античного синкретизму з пріоритетною роллю музичного елементу. Особливістю музичної евритмії є відображення музичної тканини твору крізь «евритмічний жест» або відповідний рух людського тіла. 
Мистецтво грунтується на цілісному охопленні тілесно-душевно-духовної субстанцій людини, що знайшло відображення у синтезі мистецтв: музиці, руху/жесту та кольорі.

Біографія автора

Світлана Салдан, Львівський національний університет ім. І. Франка, м. Львів

кандидат мистецтвознавства, доцент

Опубліковано
2019-09-18
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ