ОБРАЗ БОГОРОДИЦІ В МУЗИКОЗНАВЧИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ XX – ПЕРШИХ ДЕСЯТИЛІТЬ XXI СТОЛІТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.v48i.785

Ключові слова:

Ключові слова: духовна музика, образ Богородиці, українська музика, маріологія, музикознавчі дослідження, медієвістика, сакральні піснеспіви, монодія.

Анотація

Стаття присвячена науковим публікаціям ХХ та перших десятиліть ХХI ст. відносно особливостей втілення образу Богородиці у музичному мистецтві. Виявлене коло сучасних українських дослідників-музикознавців, які досліджують різні аспекти втілення в музиці образу Богородиці в співочій православній літургійній традиції епох Середньовіччя та Нового часу на матеріалі невменних та нотолінійних зразків богородичних піснеспівів: архетипово-міфологічний та гендерний зріз (Н. Сиротинська, Т. Каплун), відображення християнської догматики та принципи функціонування поспівкової структури в богородичних піснеспівах (О. Прилепа, О. Путятицька), особливості втілення маріанської теми в хоровій творчості К.Горського (Г. Маринчак). Зазначені провідні методи дослідження літургійної традиції.

Біографія автора

Олена Литвиненко , Міжнародний гуманітарний університет, м. Одеса

аспірантка кафедри музичного мистецтва та звукорежисури

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-13

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ