ОБРАЗ-АРХЕТИП ВОСКРЕСІННЯ У ХОРОВИХ КОНЦЕРТАХ ДМИТРА БОРТНЯНСЬКОГО ТА ГАННИ ГАВРИЛЕЦЬ: МІЖ ЕТИКОЮ І РИТОРИКОЮ

  • Ганна Кухарик Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, викладач Луцького педагогічного коледжу
Ключові слова: хоровий концерт, українська музика, образ-архетип Воскресіння, національно-архетипне музичне мислення.

Анотація

Визначено, що у Концерті Д. Бортнянського етичною домінантою у трактуванні Воскресіння є ліричн
споглядальність, яка на узагальненому рівні передає національно-архетипне мислення, сповнене християнської мудрості, при цьому використовуються елементи загальноєвропейської риторики свого часу. У творі Г. Гаврилець з точки зору етики передано урочисту радість Воскресіння як християнське благо, а кордоцентричне відчуття звучання і трактування духовних сенсів крізь призму ліризму та веселості і народно- пісенна природа мелодизму свідчать про яскраве національно-етичне осмислення християнства.

Біографія автора

Ганна Кухарик, Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, викладач Луцького педагогічного коледжу

аспірантка кафедри історії, теорії мистецтв та виконавства

Опубліковано
2019-09-14
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ