КОНЦЕПТОСФЕРА ІНЬ–ЯН У СИМФОНІЧНІЙ ТВОРЧОСТІ ХУАНА ЖО

Ключові слова: творчість Хуана Жо, китайсько-американські композитори, твори для оркестру, музика та філософія, сучасна музика.

Анотація

Вивчаються програмні оркестрові твори сучасного китайсько-американського композитора – Хуана Жо. Зазначається важливість вивчення подібних творів як свідчень міжкультурних взаємодій в мистецтві сьогодення. Виявлено, що у творах для оркестру Хуана Жо китайські музичні традиції та філософські погляди сплавляються з актуальними композиторськими техніками, прикладами чого є опуси «Becoming Another» та «Still / Motion» для великого оркестру. Встановлено, що глибинною смисловою основою зазначених творів стала філософська пара концептів Інь-Ян, що вважається проявленням китайського дуалістичного мислення діалектичного типу. Визначено, що основою музичних подій «Becoming another» є перехід від Інь до Янь, реалізований в безперервному перетворенні звукового матеріалу, у той час як основою «Still / Motion» стає демонстрація дуальних відносин різних музичних параметрів, які, співіснуючи в симультанній реальності, створюють унікальний звуковий простір твору.

Біографія автора

Хуан Кайлян , Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського

аспірант кафедри історії світової музики

Опубліковано
2024-06-12
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ