ТВОРИ І. СТРАВІНСЬКОГО В БАЛЕТІ: ХРОНОЛОГІЯ ТА ТИПОЛОГІЯ

  • Володимир Грек Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтва, м. Київ https://orcid.org/0000-0002-8622-3082
  • Тетяна Луговенко Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтва, м. Київ https://orcid.org/0000-0002-8622-3082
Ключові слова: балети Ігоря Стравінського, балетний театр, не балетна музика, хореографія, танець.

Анотація

У статті стверджується, що твори І. Стравінського стали основою для створення великої кількості хореографічних вистав як класичного та неокласичного стилю, так постмодерністській естетиці упродовж ХХ – перших двох десятиліть ХХІ століття. Проведено умовну диференціацію балетів за групами: ранні балети «Жар-птиця», «Петрушка», «Весна священна»; балетні вистави після 1913 р. – традиційні та синтетичні; не балетні твори, що стали музичною основою для балетних інтерпретацій. Першим постановником більшості творів І. Стравінського на не балетну музику був Дж. Баланчин у трупі «Нью-Йорк Сіті Балет».

Біографії авторів

Володимир Грек , Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтва, м. Київ

заслужений діяч мистецтв України, професор кафедри естрадно-сценічних жанрів

Тетяна Луговенко, Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтва, м. Київ

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри естрадно-сценічних жанрів

Опубліковано
2022-01-30
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ