ЧОЛОВІЧИЙ ТАНЕЦЬ У БАЛЕТНОМУ ТЕАТРІ УКРАЇНИ 50–60-х РОКІВ ХХ СТОЛІТТЯ

Ключові слова: чоловічий танець, український балет, танець, хореографія, школа чоловічого виконавства

Анотація

Проаналізовано чоловіче виконавство у балетному театрі України 1950–1960-х рр. – у період переходу від хореодрами до симфонічних   балетних   вистав. Зазначено, що в той період відбувалося оновлення репертуару, зміна балетмейстерських та виконавських поколінь. Актуалізувався високотехнічний, але, водночас, образний, психологічно насичений, поетичний чоловічий танець. Танцівники впевнено почали крокувати до набуття віртуозності у виконанні складно-технічних рухів. З’явилась плеяда справжніх творчих індивідуальностей – майстрів чоловічого балетного виконавства. Одними із найяскравіших представників української школи чоловічого танцю, що працювали в той період у різних оперно-балетних театрах, були були Р. Візиренко-Клявін (Київ), В. Денисенко (Харків), В. Парсєгов (Київ), О. Поспєлов (Донецьк, Львів).

Біографія автора

Олена Карандєєва , Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

заслужена артистка України, доцент кафедри хореографічного мистецтва

Опубліковано
2020-12-22
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ