СЮЇТНІСТЬ ЯК ПРОЯВ МОДЕРНІСТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ФОРТЕПІАННІЙ МУЗИЦІ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1052Ключові слова:
сюїтність, модернізм, фортепіанна музика, бароко, неокласицизмАнотація
Розглянуто сюїтність як принцип композиції і прояв модерністичного мислення у фортепіанній музиці європейських композиторів першої половини ХХ ст. Зазначено зростання інтересу композиторів до жанру сюїти, що пов’язано з візіонеризмом, з характерною для останнього міфологічністю мислення і зверненням до минулих епох, зокрема бароко. Під цим кутом зору аналізуються фортепіанні сюїти К. Дебюссі, М. Равеля, Ф. Пуленка, П. Гіндеміта, А. Шенберга та В. Барвінського. Констатовано, що сюїтність відповідає характеру і духу епохи модернізму, оскільки для візіонеризму є притаманною «фрагментаризація рефлексій». Тому cюїтність з її багатоцентровою драматургією слугує наочним прикладом відображення багатоманітності та єдності світу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Жунхан ЖІА

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.