СЮЇТНІСТЬ ЯК ПРОЯВ МОДЕРНІСТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ФОРТЕПІАННІЙ МУЗИЦІ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1052

Ключові слова:

сюїтність, модернізм, фортепіанна музика, бароко, неокласицизм

Анотація

Розглянуто сюїтність як принцип композиції і прояв модерністичного мислення у фортепіанній музиці європейських композиторів першої половини ХХ ст. Зазначено зростання інтересу композиторів до жанру сюїти, що пов’язано з візіонеризмом, з характерною для останнього міфологічністю мислення і зверненням до минулих епох, зокрема бароко. Під цим кутом зору аналізуються фортепіанні сюїти К. Дебюссі, М. Равеля, Ф. Пуленка, П. Гіндеміта, А. Шенберга та В. Барвінського. Констатовано, що сюїтність відповідає характеру і духу епохи модернізму, оскільки для візіонеризму є притаманною «фрагментаризація рефлексій». Тому cюїтність з її багатоцентровою драматургією слугує наочним прикладом відображення багатоманітності та єдності світу.

Біографія автора

Жунхан ЖІА, Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка

здобувачка освітньо-наукового ступеня

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-22

Як цитувати

ЖІА, Ж. (2025). СЮЇТНІСТЬ ЯК ПРОЯВ МОДЕРНІСТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ФОРТЕПІАННІЙ МУЗИЦІ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (51), 238–242. https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1052

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Схожі статті

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.