ЖАНРОВО-СТИЛЬОВІ РИСИ ФОРТЕПІАННОЇ БАЛАДИ «ПІСНЯ ПАРТИЗАНІВ» ВАН ЛІСАНЯ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.956Ключові слова:
фортепіанна балада, Ван Лісань, китайська фортепіанна музика, музичний твір, жанрово-стильові особливості, виконавство, музична формаАнотація
Стаття присвячена розгляду фортепіанного балади Ван Лісаня «Пісня партизанів» (1977 р.) як прикладу жанрової адаптації європейської інструментальної балади в китайському культурному контексті. Актуальність дослідження зумовлена потребою осмислення трансформації баладної традиції в умовах міжкультурного синтезу та розширення уявлень про типологію інструментальної балади XX століття. Метою статті є виявлення жанрово-стильових ознак балади у творчому осмисленні Ван Лісаня.
Простежено історичне походження теми (патріотична пісня «Пісня партизан» Хе Лутіна, 1937 р.), визначено вплив політичної ситуації (завершення Культурної революції) на поетику твору. Розглянуто варіаційну форму балади, побудовану на поступовій трансформації оригінальної теми, що забезпечує розвиток «музичного наративу». Наголошено на ролі тематичних варіацій у формуванні драматургії твору, які втілюють зміну психологічних станів: від ліричного споглядання до героїчного піднесення й трагічного напруження. Увагу приділено виконавським аспектам твору, а саме фактурним особливостям, динаміці, темповій градації, орнаментиці, імітації звучання традиційних китайських інструментів.
У підсумку доведено, що Балада «Пісня партизанів» поєднує інтонаційні особливості китайської авторської пісні з європейською баладною формою романтичного походження. Твір репрезентує варіант інструментальної балади з національною ідеєю, створюючи зразок героїко-патріотичного музичного наративу у межах жанру, що продовжує традицію балад Ф. Шопена та Е. Гріга. Отже, фортепіанна балада Ван Лісаня посідає важливе місце в історії китайської фортепіанної музики як твір, що поєднує елементи європейської жанрової традиції з оригінальним національним змістом. Цей твір відкриває нові перспективи для виконавських інтерпретацій та подальших наукових досліджень.
Посилання
1. Almén Byron. A Theory of Musical Narrative. Bloomington: Indiana University Press, 2008.
2. Fu X., Cherevko, K., & Pysmenna, O. Performing skills of Li Yundi in the context of China9s leading trends in the piano art development. Amazonia Investiga. 2021. Vol. 10(46), 42-50. https://doi.org/10.34069/AI/2021.46.10.4
3. He Tao. A performance guide to selected piano solo works of Wang Lisan. Dissertation& for the degree Doctor of arts. Ball state university, Muncie, Indiana, 2020.
4. Kouwenhoven, Frank. Wang Lisan. Grove Music Online. URL: https://www.oxfordmusiconline.com/grovemusic/view/10.1093/gmo/9781561592630.001.0001/omo-9781561592630-e-0000049477.
5. Kraus Richard Curt. Pianos and Politics in China: Middle-Class Ambitions and the Struggle over Western Music. New York: Oxford University Press, 1989.
6. Le Kang. The Development of Chinese Piano Music. Asian Culture and History. 2009. 1, no. 2. P. 18-21.
7. Qing Yu. The Musical Road of Mr. Wang Lisan. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. 2017. No. 113. P. 137-141.
8. Su Lanshen. Interview with Lisan Wang. Piano Artistry. 1998. 1. P. 6-12.
9. Wang, Wenjun. The Analysis on Teaching of Piano Piece «The Roaring Waves» (:涛声;的教学分析). National Music. 2004. 178. No. 5. P. 35-38.
10. Wei Tingge. Wang Lisan9s Piano Works (汪立三的钢琴创作). Music Anthology. 2007. P. 2-8.
11. Wu Rentana. Poetic imagery in Lisan Wang’s piano compositions. A lecture-document presented to the School of Music and Dance of the University of Oregonin partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Musical Arts. 2019.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Гао ДАЦЯНЬ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.