КОНТРАБАСИ ГАСПАРА БЕРТОЛОТТІ «ДА САЛО»:НОВИЙ ПОГЛЯД НА ПОХОДЖЕННЯ ІНСТРУМЕНТА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1018

Ключові слова:

контрабас, Гаспаро «да Сало», еволюція струнних інструментів, віолоне, скрипкова родина, органологія

Анотація

Стаття присвячена дослідженню історичного шляху та розвитку контрабасу як представника родини скрипки у класі струнно-смичкових інструментів. Метою є з’ясування витоків контрабасу та аналіз конструкції взірців інструментів ХVІ століття, що були створені до його остаточної стандартизації, яка відбулась у ХІХ столітті. Упродовж тривалого часу в інструментознавчих колах, що досліджували історію становлення та еволюції контрабасу, точилися суперечки щодо його походження. Думки науковців розділилися: одні вважали його продовженням родини віол – похідним відгалуженням барокового інструмента «violone», в той час як інші розглядали контрабас як представника родини скрипок. Розглядаючи новітні дані про контрабаси Гаспара «да Сало», фотоматеріали, а також спираючись на результати експертиз, здійснених на інструментах, автор статті спростовує гіпотезу про спорідненість контрабасу з родиною «віол».

Біографія автора

Даніїл ГРУШИН , Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка

здобувач освітньо-наукового ступеня

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-22

Як цитувати

ГРУШИН , Д. (2025). КОНТРАБАСИ ГАСПАРА БЕРТОЛОТТІ «ДА САЛО»:НОВИЙ ПОГЛЯД НА ПОХОДЖЕННЯ ІНСТРУМЕНТА. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (51), 17–23. https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1018

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.