КОНТРАБАСИ ГАСПАРА БЕРТОЛОТТІ «ДА САЛО»:НОВИЙ ПОГЛЯД НА ПОХОДЖЕННЯ ІНСТРУМЕНТА
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1018Ключові слова:
контрабас, Гаспаро «да Сало», еволюція струнних інструментів, віолоне, скрипкова родина, органологіяАнотація
Стаття присвячена дослідженню історичного шляху та розвитку контрабасу як представника родини скрипки у класі струнно-смичкових інструментів. Метою є з’ясування витоків контрабасу та аналіз конструкції взірців інструментів ХVІ століття, що були створені до його остаточної стандартизації, яка відбулась у ХІХ столітті. Упродовж тривалого часу в інструментознавчих колах, що досліджували історію становлення та еволюції контрабасу, точилися суперечки щодо його походження. Думки науковців розділилися: одні вважали його продовженням родини віол – похідним відгалуженням барокового інструмента «violone», в той час як інші розглядали контрабас як представника родини скрипок. Розглядаючи новітні дані про контрабаси Гаспара «да Сало», фотоматеріали, а також спираючись на результати експертиз, здійснених на інструментах, автор статті спростовує гіпотезу про спорідненість контрабасу з родиною «віол».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Даніїл ГРУШИН

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.