ЖАНР СОНАТИ ДЛЯ МІДНИХ ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ

  • Ірина Палійчук ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника», м. Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0001-9641-5240
Ключові слова: жанр, соната, мідні духові інструменти, українська камерно-інструментальна музика

Анотація

Окреслено шляхи розвитку української сонати для мідних духових інструментів другої половини ХХ – початку ХХІ століть, до створення якої залучились М. Бердиєв, Ю. Іщенко, В. Задерацький, Й. Ельгісер, Г. Ляшенко, О. Яковчук, О. Руданський та інші автори. На основі аналітичної характеристики окремих творів зроблено висновок, що аналізованому жанру притаманні такі концептуальні та жанрово-стильові особливості, як перетворення та поглиблення класико-романтичних традицій, елементи конструктивізму, філософічність, жанрова взаємодія із концертом, симфонічною поемою, симфонією, розкриття тембрових та технічних можливостей духових інструментів, багатство неповторних художньо-естетичних рішень.

Біографія автора

Ірина Палійчук, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника», м. Івано-Франківськ

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри музичної україністики та народно-інструментального мистецтва,

Опубліковано
2020-03-09