УКРАЇНСЬКЕ КІНО МІЖ МИНУЛИМ І МАЙБУТНІМ : ТРАДИЦІЇ, ЗБЕРЕЖЕННЯ, ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.974Keywords:
українське кіно, культура, національна ідентичність, кінематограф, історія кіно, символізм в кіно, естетикаAbstract
Український кінематограф є важливим засобом збереження та популяризації національної культури. Дослідження базується на історичному, культурологічному, порівняльному та соціологічному методах. Історичний підхід дає змогу простежити основні етапи розвитку українського кінематографа. Культурологічний аналіз виявляє як кіно відображає традиційні символи та етнічні особливості. Порівняльний аналіз дозволяє співвіднести українське кіно зі світовими тенденціями, а соціологічний метод визначає його вплив на суспільну свідомість. Український кінематограф пройшов значний шлях. Радянська епоха принесла водночас культурні досягнення та жорстку цензуру, але окремі митці, як С. Параджанов, зберегли національну самобутність. Сьогодні українське кіно активно відроджується, отримує міжнародне визнання та демонструє широкий жанровий спектр. Українське кіно є важливим інструментом збереження та популяризації національних культурних традицій. Воно відображає історичні та соціальні процеси, формує національну ідентичність і є значущою частиною світового кінематографа. Подальші дослідження у цій сфері допоможуть краще зрозуміти вплив кіно на суспільну свідомість і його роль у збереженні національних традицій
References
1.Bryukhovetska L. Ukrainian Cinema in the Contemporary Discourse of Film History. Vsesvit, 2019. (3/4 (1083/1084)), 147-155 [in Ukrainian].
2. Berest B. History of Ukrainian cinema. New York : Shevchenko Scientific Society, 1962. 271 pages [in Ukrainian].
3. Voronik D. (2018). Konstruiuvannia obrazu heroia v ukrainskomu kino periodu nezalezhnosti [Constructing the image of a hero in Ukrainian cinema of the period of independence]. Mystetstvoznavchi zapysky, 2018. Vyp. 34. P. 71378 [in Ukrainian].
4. Katsuba M. Khudozhnie kino yak zasib formuvannia masovoi politychnoi svidomosti [Feature film as a means of forming mass political consciousness]. Politychnyi menedzhment. 2013. № 132. P. 1363144 [in Ukrainian].
5. Monchuk O. (2020). Oleksandr Denysenko: Ne znimaty filmy, yaki b pidnosyly ukrainsku natsionalnu svidomist, 3 tse vse odno, shcho ne davaty nashym voiakam naboi [Oleksandr Denysenko: Not making films that would raise the Ukrainian national consciousness is like not giving our soldiers ammunition]. URL: https://cutt.ly/tgBsC45 (data zvernennia: 02.03.2025) [in Ukrainian].
6.Cherkov G. Cinema born in Ukraine. Album of the anthology of Ukrainian cinema. Scientific Bulletin of the Karpenko-Kary. Kyiv National University of Theater, Film and Television, 2017. (20) $. 223-224. https://doi.org/10.34026/1997-4264.20.2017.221396 [in Ukrainian].
7. Shylova A. Yakym buv 2024 rik dlia ukrainskoho kino: vidpovidaiut kinematohrafisty [What 2024 was like for Ukrainian cinema: Filmmakers respond]. Suspilne. December 27, 2024. URL: https://suspilne.media/culture/912399-akim-buv-2024-rik-dla-ukrainskogo-kino-vidpovidaut-kinematografisti/ (data zvernennia: 29.04.2025) [in Ukrainian].
8.Celli C. Ukrainian Dualism. National Identity in Global Cinema: How Movies Explain the World. New York : Palgrave Macmillan, 2011. $. 1293148.
9. Farmer K. Culture and Symbolism: The Myth of National Moral Patrimony. Ukrainian Nationalism in the PostStalin Era, 1980. P. 783121.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Oleksandra POTOTSKA, Margarita KOROBKO

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.