ВИДОЗМІНА ПРАКТИК СПОЖИВАННЯ МЕДІА В УКРАЇНІ : ВІД ТРАДИЦІЙНИХ ДО ЦИФРОВИХ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.980Ключові слова:
медіаспоживання, медіа, Україна, соціальні мережі, дезінформація, медіаграмотністьАнотація
Представлено еволюцію практик споживання медіа в Україні, досліджуючи шлях від звичних державних ЗМІ до розмаїття цифрових. Розглядаються історичні, політичні та технологічні імпульси, які спричинили ці зміни, зокрема, розпад Радянського Союзу, становлення незалежної журналістики та швидке поширення Інтернету. Особливу увагу приділено ролі соціальних мереж та застосунків у вирішальні моменти як-от Революція Гідності, анексія Криму та теперішня російсько-українська війна. В дослідженні продемонстровано як перспективи використання цифрових медіа, так і значні виклики, пов’язані з дезінформацією та пропагандистськими атаками. Акцентовано увагу на важливості підвищення медіаграмотності та підтримці незалежних ЗМІ для гарантування інформаційної безпеки України. Продемонстровано, що вік залишається ключовим фактором у формуванні медіа-вподобань: старша аудиторія покладається на традиційні формати, тоді як молодші користувачі тяжіють до інтерактивних цифрових платформ.
Посилання
1. Hurova I. V. Kultury spivuchasti u novykh media yak fenomen suchasnoho kulturotvorennia. Kulturolohichnyi almanakh, 2023. Vyp. 1. S.167-173.
2. Protsenko D., Tupchiienko D. Ohliad pidkhodiv do rehuliuvannia novykh konverhentnykh audiovizualnykh zasobiv masovoi informatsii: mizhnarodnyi dosvid. Kyiv : Natsionalnyi universytet «Kyievo-Mohylianska Akademiia», 2012. 110 s.
3. Pushkar O. I., Hrabovskyi Ye.M. Kultura tsyfrovykh media: navchalnyi posibnyk. Kharkiv : KhNEU im. S. Kuznetsia, 2022. 164 s.
4. Uvarova T. I. Mediatrendy suchasnoi kultury. Kulturolohichnyi almanakh, 2022. Vyp. 3. S. 267-275.
5. Shcherbyna O., Krykun V., Baulina T. Ekhokamera yak tekhnolohiia komunikatsiinoho vplyvu. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Filosofiia, 2023. 2 (9). S.68-72.
6. 26% of Ukrainian regional media outlets work without salaries: NUJU9s study on industry9s critical state. URL: nuju.org.ua/26-of-ukrainian-regional-media-outlets-work-without-salaries-nuju-s-study-on-industry-s-critical-state/?utm_source
7. Hunder M. Russia vs Ukraine: the biggest war of the fake news era. URL: https://www.reuters.com/world/europe/russia-vs-ukraine-biggest-war-fake-news-era-2024-07-31/
8. Ianitskyi A. Ukraine. Media Landscapes. URL: medialandscapes.org/country/ukraine/media/ print?utm_source.
9. IREX expands Learn to Discern with new AI initiatives in Ukraine. URL: https://www.irex.org/news/irexexpands-learn-discern-new-ai-initiatives-ukraine?utm_source
10. Jenkins H. Convergence culture: where old and new media collide. New York University Press, 2006.
11. Kemp S. Digital 2021: Ukraine. URL: datareportal.com/reports/digital-2021-ukraine?rq=Digital%202021%3A%20Ukraine
12. Slyvenko O. «Ukrainian Officials are Desperate: Even Foreign Weapons Cannot Change the Battlefield Situation». Overview of Russian Disinformation for September 25-30, 2023. URL: en.detector.media/post/ukrainianofficials-are-desperate-even-foreign-weapons-cannot-change-the-battlefield-situation-overview-of-russiandisinformation-for-september-25-30-2023?utm_source
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Марина Байда

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.