НОВІ МЕДІА ТА СУЧАСНА МЕДІАКУЛЬТУРА

Ключові слова: нові медіа, медіареальність, конвергенція, інтерактивність, персоналізація, мультимедійність, дигіталізація, медіакультура.

Анотація

Розглядаються нові медіа як явище сучасної медіакультури. Нові медіа досліджуються як технологічний процес, який з виникненням і розповсюдженням Інтернету сприяв формуванню інформаційної глобальної системи. Зазначено, що нові медіа пов’язані з процесом дигіталізації, тобто переведення інформації у цифровий формат. Проаналізовані основні характеристики нових медіа: мультимедійність – як надання різноманітних за своєю природою форматів інформації в одному медійному джерелі; персоналізація – як орієнтація на користувача інформації; інтерактивнисть – як активна участь користувачів у створенні й розповсюдженні контенту та конвергенція – як злиття різних медіа на одній технологічній платформі.Досліджено основні впливи нових медіа на становлення і формування сучасної медіакультури. В першу чергу – трансформація інформаційної парадигми, що викликана доступністю, швидкістю та надлишковістю інформації. Акцентовано увагу на якості інформації у сучасному медіапросторі. Розглянуто питання впливу нових медіа на формування медіа-реальності і віртуалізацію дійсності. Визначено, що провідну роль у віртуалізаціії реальності відіграють соціальні мережі. В них віртуальність і симулятивність стають нарівні з реальністю, тобто мають однаковий онтологічний зміст. Зроблено висновок, що формування нової медіакультури закономірним еволюційним етапом. Особливу увагу у сучасності слід приділити розвитку медіаграмотності та відповідальності за створений і розповсюджений контент.

Біографія автора

Тетяна Уварова , Міжнародний гуманітарний університет, м. Одеса

кандидат мистецтвознавства, доцент, професор кафедри мистецтвознавства та загально-гуманітарних дисциплін

Опубліковано
2023-06-16