СПРОБА ФЕНОМЕНОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ ПОНЯТТЯ СЕМПЛІНГ НА ОСНОВІ ЗВУКОВИХ ОБ’ЄКТІВ П’ЄРА ШАФЕРА: КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ЗРІЗ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.979Ключові слова:
Семплінг, звуковий об’єкт, феноменологічна редукція, мультистабільність, акусматичність, конкретна музика, редуковане слуханняАнотація
Здійснено міждисциплінарне дослідження явища музичного семплінгу як об’єкта феноменологічного аналізу і як культурологічного артефакту. Дослідження спирається на теоретичний доробок П’єра Шафера, зокрема його концептуалізацію термінів l'objet sonore та musique concrète та пропонує феноменологічний погляд на семпли як окремі аудіальні феномени, котрі проявляються через редуковане слухання. Однак, спираючись на дослідження Дона Іхде, Романа Інгардена та Соломе Фегелін констатується, що внутрішні характеристики семплів навіть в акусматичних умовах унеможливлюють повну редукцію семплу до чистого феномену. Зважаючи на цю комплексність об’єкту дослідження робота залучає культурно-теоретичну перспективу для того, щоб показати явище семплінгу у якості носія пам’яті та ідентичності.
Посилання
1. Danchenko N. Zvukovi obiekty u tvorchosti ta teoretychnykh robotakh Piera Shafera. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv: nauk. Zhurnal, №1, 2021. S. 130-135. URL:Beard D. Acousmatic listening and a critical awareness of place. International Journal of Listening, 33 (3), 2019. 1293132. doi.org/10.1080/10904018. 2019.1634571. 2. Chion M., Dack J., & North C. Guide to sound objects. 2009 URL: monoskop.org/images/0/01/Chion_Michel_Guide_To_Sound_Objects_Pierre_Schaeffer_and_Musical_Research.pdf (data zvernennia 4.04.2025).
3. Ihde D. Listening and voice: Phenomenologies of sound, second edition. SUNY Press. 2012. URL:https://grrrr.org/data/edu/20110509-cascone/Idhe_listening_voice_phenomenologies.pdf (data zvernennia 5.04.2025).
4. Rietveld H. C. Disco9s Revenge: House Music9s Nomadic memory. Dancecult, 2(1), 4323. 2011. URL:https://doi.org/10.12801/1947-5403.2011.02.01.01 (40B0 725@=5==O 5.04.2025).
5. Schaeffer P., North C., & Dack J. Treatise on musical objects: An essay across disciplines. University of California Press. 2017. URL: https:// core.ac.uk/download/232189288.pdf (data zvernennia 12.04.2025).
6. Stęszewski J. Roman Ingarden9s theory of intentional musical work. Muzikologija (4), 2004. C. 1553165. https://doi.org/10.2298/muz0404155 s.
7. Voegelin S. Listening to noise and silence: Towards a philosophy of sound art. Zed Books. 2021. URL:https://front.bc.ca/thefront/wp-content/uploads/2017/11/salome-voegelin-listening-to-noise-and-silence-excerpt.pdf (data zvernennia 15.04.2025).
8. Voegelin S. Listening to noise and silence: Towards a philosophy of sound art. Zed Books. 2021. URL: https://front.bc.ca/thefront/wp-content/uploads/2017/11/salome-voegelin-listening-to-noise-and-silence-excerpt.pdf (40B0 725@=5==O 15.04.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Максим ЛЯПЧЕНКО

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.