ЦИФРОВІЗАЦІЯ АРТРИНКУ: НОВА ЕРА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ТА КОМЕРЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.950

Ключові слова:

артринок, образотворче мистецтво, цифровізація, комерція, аукціони, маркетплейси

Анотація

Акцентується на основних чинниках і тенденціях, які вплинули на цифровізацію артринку. Наголошується, що використання цифрових технологій і NFT стало ключовим чинником трансформації артринку, розширивши доступ до мистецтва, змінивши механізми його оцінки та комерціалізації. Це дало змогу художникам знаходити нові способи монетизації своєї творчості, а колекціонерам – отримувати прозорішу інформацію про твори. Водночас цифровізація поставила перед артринком низку викликів. Насамперед питання автентичності та ексклюзивності мистецтва, адже цифрові твори, на відміну від фізичних, можуть тиражуватися без втрати якості. Це змінює традиційні механізми оцінювання мистецтва та може впливати на його вартість.  Ще  один  аспект  –  зростаюча  роль  цифрових  платформ  у формуванні ринку. Онлайн-аукціони та маркетплейси дають митцям більше можливостей для самостійного просування, проте централізують контроль над ринком у руках технологічних компаній. Загалом цифровізація відкриває перед артринком нові перспективи, але водночас вимагає критичного аналізу змін, що відбуваються.

Біографія автора

Костянтин Іщенко, Національна академія керівних кадрів культури та мистецтв, Київ

здобувач освітньо-наукового ступеня

Посилання

1. Akimov D. I. Sehmentatsiia art-rynku v marketynhu obrazotvorchoho mystetstva. Mystetstvoznavchi zap. 2021. Vyp. 39. S. 27331.

2. Boiko V. I., Maksymov S. Y. NFT yak providnyi instrument mystetstva v reprezentatsii vizualnoho seredovyshcha. Visnyk Nats. akad. kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. 2023. № 1. S. 1523156

3. Vilchynska I. Yu., Sviatnenko A. V., Hubina O. P. Novitni formy sotsiokulturnoi reprezentatsii muzeiu. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku: nauk. zb. Rivne : RDHU, 2023. Vyp. 47. S. 39345.

4. Panfilova O., Kaleniak O. Prosuvannia suchasnoho ukrainskoho mystetstva v umovakh artrynku. Ukrainska akad. mystetstva. 2022. № 32. S. 1113116.

5. Ukrainski Novyny. 20.12.2024. URL: https://www.facebook.com/ukranews/photos (data zvernennia: 27.02.2025)

6. Fesenko V. V. Art-rynok yak chynnyk formuvannia mystetskoho seredovyshcha Ukrainy: instytutsiini zasady ta perspektyvy rozvytku. Visnyk Nats. akad. kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. 2024. № 3. S. 1463150.

7. Benjamin W. (1936) The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. In C.Harrison & P. Wood (eds.) Art in Theory, 1900-1990. An Anthology of Changing. Ideas Oxford and Cambridge: Blackwell, 1992. R. 5123520.

8. Boll D. Art for Sale. Ostfildern: Hantje Cantz, 2011. 192 r.

9. Cetina K. K. The Market. Theory, Culture & Society. 2006. № 23 (233). R. 5513556.

10. Cómo la innovación tecnológica está impulsando el cambio del mercado del arte hacia un crecimiento sostenible 10.02.2025. URL: https://www.cointribune.com/es/como-la-innovacion (data zvernennia: 20.02.2025)

11. El Mercado del Arte Digital y No-Digital: Un Tango Upbeat. URL: https://www.linkedin.com/pulse/elmercado-del-arte-digital-y-no-digital-un-tango (data zvernennia: 26.02.2025)

12. Graw I. High Price. Art Between the Market and Celebrity Culture. Berlin: Sternberg Press, 2010. 248 r.

13. Horowitz N. Art of the Deal: Contemporary Art in a Global Financial Market. Princeton and Oxford: Princeton

University Press, 2014. 400 r.

14. Navarro S. H. Transformación digital del mercado del arte: desafíos y oportunidades. Connection. 2023. № 20. R. 1193138.

15. Patiño García C. El crecimiento del Mercado de Arte Digital. Estudios De La Ciénega. 2024. № 8. R. 1393148.

16. Souter A. Digital Art Movement Overview and Analysis. 2017. URL: https://www.theartstory.org (data zvernennia: 23.02.2025).

17. Velthuis O. The contemporary art market between stasis and flux. In M. Lind & O. Velthuis (eds.) Contemporary Art

and its Commercial Markets. A Report on Current Conditions and Future Scenarios. Berlin : Sternberg Press, 2012. R. 17350.

18. Velthuis O. Talking Prices. Symbolic Meanings of Prices on the Market for Contemporary Art. Princeton: Princeton University Press, 2005. 280 r.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27

Як цитувати

Іщенко, К. (2025). ЦИФРОВІЗАЦІЯ АРТРИНКУ: НОВА ЕРА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ТА КОМЕРЦІЇ. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ (НАПРЯМ КУЛЬТУРОЛОГІЯ), (50), 139–144. https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.950

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Схожі статті

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.