ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ВОКАЛУ В МУЗИЧНОМУ АВАНГАРДІ ХХ СТОЛІТТЯ : ЕКСПЕРИМЕНТИ ТА ІННОВАЦІЇ

Ключові слова: музичний авангард, розширені вокальні техніки, Арнольд Шенберг, Карлгайнц Штокгаузен, Ганс Вернер Генце, П’єр Шеффер, П’єр Анрі, Джячінто Шелсі, шпрехгезанг, обертоновий спів.

Анотація

Стаття досліджує трансформацію вокального мистецтва в музичному авангарді ХХ ст., зосереджуючись на розширених вокальних техніках. Аналізуються ключові композиторські прийоми, включаючи шпрехгезанг, мультифонію та екстремальні прийоми в контексті їх впливу на трансформацію музичної виразності. Увага приділяється творам А. Шенберга, К. Штокгаузена, Г. В. Генце, які переосмислили темброво-виражальні можливості вокалу. Значна увага приділена ролі електроніки та технологічних інновацій в творах П. Шеффера, П. Анрі та Дж. Шелсі. Їх інновації змінили роль голосу як носія змісту, перетворивши його на інструмент створення темброво-звукових текстур та переосмисливши взаємодію голосу й звукового середовища в контексті музичної мови авангарду, відкриваючи нові перспективи для актуальної музичної практики.

Біографія автора

Олена Сєрова, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ

Кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музичного продакшну та звукорежисури,



Опубліковано
2024-12-23
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ