РУКОПИСНІ ІРМОЛОГІОНИ – ВАЖЛИВІ ДЖЕРЕЛА ДОСЛІДЖЕНЬ ДУХОВНО-ПІСЕННОЇ КУЛЬТУРИ ЗАКАРПАТТЯ XVIII-XIX СТОЛІТЬ рукопис, єпископ, освіта, церковний спів, ірмологіон, богослуження.

Ключові слова: рукопис, єпископ, освіта, церковний спів, ірмологіон, богослуження.

Анотація

Розглядаються питання розвитку духовно-пісенної культури, акцентується увага на важливості діяльності духовенства, відкриття духовних навчальних закладів, поширення рукописних Ірмологіонів у богослужбовій і навчальній практиці Закарпаття XVIII – початку XIX ст. Огляд змісту рукописних Ірмологіонів засвідчує функціонування традиційного святкового репертуару церковних співів, що було характерним для української ірмолойної традиції XVIІ – XVIII століть. Уточнено та визначено ряд жанрів, які в Ірмологіонах Югасевича належать до болгарського напіву, що додатково підтверджує особливості формування ірмолойного репертуару на основі взаємодії різнонаціональних традицій, адаптації їхньої музичної складової у церковно-співочій практиці, збереження давніх форм сакральної монодії, яка виявляє вікову стійкість і становить важливу частину духовно-пісенної культури краю.

Біографії авторів

Ігор Задорожний, Мукачівський державний університет, Мукачево

Кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музичного мистецтва


Олександр Малець, Мукачівський державний університет, Мукачево

доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри готельно-ресторанної та музейної справи

Алла Моргун, Мукачівський державний унверситет, Мукачево

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри філологічних дисциплін та соціальних комунікацій, 

Вікторія Олійник, Мукачівський державний унверситет, Мукачево

доцент, к. культорології кафедри готельно-ресторанної та музейної справи

Опубліковано
2024-12-25
Розділ
МУЗЕЄЗНАВСТВО. ПАМ’ЯТКОЗНАВСТВО