СВЯТКОВІСТЬ У СУСПІЛЬСТВІ СПОЖИВАННЯ: КОМЕРЦІЙНИЙ РОЗРАХУНОК АБО НОВА ТРАДИЦІЙНІСТЬ; КОНФІГУРАЦІЇ СВІТКОВОСТІ В СУЧАСНІЙ КУЛЬТУРІ

Ключові слова: традиційність, сучасна культура, свято, святковість, ідентичність.

Анотація

Досліджуються теоретичні аспекти святковості суспільства споживання в ракурсі пріоритетів сучасної
культури, теоретично обґрунтовуються конфігурації святковості в традиційних видовищах в руслі відсутності кордонів свята (як змістовних, так і формальних). З’ясовано, що сучасній культурі притаманне не свято в традиційному його розумінні, а технології святковості, насамперед, реалізовані в споживчих практиках і через споживчі практики; превалююча ситуація гіперфестивності, маркетизації свята дозволяє припустити, що в сучасному культурному полі відбувається вихолощення сутнісних характеристик традиційного свята, перевтілення його «діяльності» зі сфери сакрального в сферу профанного, прагматичного, проте в сучасній культурі цілком можливе збереження окремих «осередків» традиційного свята, що реалізується ситуаційно, на рівні індивідуальної свідомості.

Біографія автора

Марина Островська, Харківська державна академія культури, м. Харків

старший викладач кафедри режисури

Опубліковано
2019-09-26
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ