СВЯТКОВІСТЬ У СУСПІЛЬСТВІ СПОЖИВАННЯ: КОМЕРЦІЙНИЙ РОЗРАХУНОК АБО НОВА ТРАДИЦІЙНІСТЬ; КОНФІГУРАЦІЇ СВІТКОВОСТІ В СУЧАСНІЙ КУЛЬТУРІ
Анотація
Досліджуються теоретичні аспекти святковості суспільства споживання в ракурсі пріоритетів сучасної
культури, теоретично обґрунтовуються конфігурації святковості в традиційних видовищах в руслі відсутності кордонів свята (як змістовних, так і формальних). З’ясовано, що сучасній культурі притаманне не свято в традиційному його розумінні, а технології святковості, насамперед, реалізовані в споживчих практиках і через споживчі практики; превалююча ситуація гіперфестивності, маркетизації свята дозволяє припустити, що в сучасному культурному полі відбувається вихолощення сутнісних характеристик традиційного свята, перевтілення його «діяльності» зі сфери сакрального в сферу профанного, прагматичного, проте в сучасній культурі цілком можливе збереження окремих «осередків» традиційного свята, що реалізується ситуаційно, на рівні індивідуальної свідомості.