СИМВОЛІКА ЧЕРВОНОГО КОЛЬОРУ У ЖІНОЧИХ ПОРТРЕТАХ ВАН ІДУНА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1030

Ключові слова:

Ван Ідун, Китай, китайський живопис, культура, портрет, червоний колір, символіка кольору, традиція

Анотація

Статтю присвячено дослідженню символіки червоного кольору у жіночих портретах Ван Ідуна. З’ясовано, що на живописну творчість художника мала потужний вплив культурно-історична традиція Китаю, що відображає життя, спосіб мислення та ментальні риси китайського народу. На основі аналізу творчого доробку визначено, що використання червоного кольору в жіночих портретах Ван Ідуна символізує радісну подію, удачу, владу чи славу, молодість, здоров’я і красу. Малярство художника презентує широкий спектр емоцій портретованої особи. Виявлено, що культурні рефлексії, пов’язані з присутністю в творах художника червоного кольору, є глибокими та зрозумілими для китайської образотворчої культури. Доведено, що авторське трактування кольору може відігравати важливу роль у міжкультурній комунікації художника із глядачем. З’ясовано, що в Китаї наприкінці ХХ ст. реалістичний олійний живопис стрімко розвивається, а за останні два десятиліття займає провідну позицію у живописі Піднебесної.

Біографія автора

Людмила АНДРУШКО, Львівського державного університету внутрішніх справ

кандидат мистецтвознавства, доцент, завідувач Народного музею

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-22

Як цитувати

АНДРУШКО, Л. (2025). СИМВОЛІКА ЧЕРВОНОГО КОЛЬОРУ У ЖІНОЧИХ ПОРТРЕТАХ ВАН ІДУНА. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (51), 99–105. https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1030

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ

Схожі статті

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.