КОМУНІКАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МОДИ У ТВОРЧОСТІ МАРІЇ ГРАЦІЇ К’ЮРІ

Ключові слова: дизайн одягу, комунікаційні контексти, презентаційні практики в дизайні костюма, показ, фешн-фотографія, виставка.

Анотація

Висвітлено творчі підходи італійсько-французької дизайнерки Марії Грації К’юрі у створенні колекції Dior Cruise 2024, присвяченої життю та творчості мексиканської художниці Фріди Кало. Досліджено різноманітні форми і засоби презентації колекції в травні 2024 р. й Мехіко, виявлено комунікаційні контексти, закладені дизайнеркою у стильові та декоративні характеристики виробів, а також у способи їх презентації засобами дефіле та фешн-фотографії.
З’ясовано, що М. Г. К’юрі через проєктні рішення та показ колекції втілює такі комунікаційні контексти: культурномистецькі (презентує давню та сучасну ремісничу спадщину Мексики), дизайнерські (демонструє синтез сучасної моди
з мотивами творчості Ф. Кало та елементами мексиканських ремісничих практик); історичні (відтворює та продовжує зв’язок творчості К. Діора та культури і мистецтва Мексики); соціальні (завдяки постаті Ф. Кало демонструє
можливості прийняття свободи та визначення себе на власних умовах; торкається таких тем стать, гендерної ідентичність, інвалідність); дослідницькі (розробила колекцію на основі всебічного вивчення архівної спадщини
К. Діора, життя, творчості та костюмної спадщини Ф. Кало, традицій та інновацій мексиканських ремісничих практик).
Наголошується, що аналізована колекція не є лише об’єктом моди та дизайну; вона є результатом глибокого дослідження соціальних та історичних аспектів життя і творчості Ф. Калло та особливостей ремісничих культур
Мексики. Метою даної публікації є аналіз комунікаційного потенціалу у творчості італійсько-французької дизайнерки М. Г. К’юрі на прикладі круїзної колекції 2024 р., натхненої життям та творами мексиканської художниці Ф. Кало.
Використані такі методи дослідження: історико-хронологічний, біографічний (при відтворенні хронології дослідження М. Г. Кюрі творчості Ф. Кало), образно-стилістичного, формального аналізу (під час вивчення образів колекції), узагальнення (для виявлення комунікаційних контекстів у творчості дизайнерки, формулювання висновків), комплексний підхід (дозволив осмислити взаємодію культурно-мистецьких,
дизайнерських, соціальних, історичних аспектів творчості М.Г. Кюрі). Результати дослідження можуть бути використані під час підготовки навчальних матеріалів з історії дизайну та моди.

Біографія автора

Людмила Дихнич, Київський національний університет культури і мистецтв

професор, завідувачка кафедри фешн та шоу-бізнесу

Опубліковано
2024-12-25
Розділ
ДИЗАЙН ЯК КУЛЬТУРНА ПРАКТИКА