КЛЮЧОВІ ПОЗИЦІЇ СЕМІОТИКИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ ЗАСОБАМИ КОСТЮМА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.999

Ключові слова:

дизайн одягу, професійний імідж, стиль, семіотика, знак, образ

Анотація

Мета статті: проаналізувати основні позиції семіотики у розкритті стильових та іміджевих характеристик костюма у контексті формування професійного іміджу. 
Методологія: у дослідження застосовано біографічний та історично-хронологічний методи, а також методи образно-стилістичного та формального аналізу зразків костюма та фото-матеріалів. 
Результати. У статті висвітлено знаково-семіотичні та іміджеві характеристики костюма. На прикладі образу В. Черчіля показано еволюцію індивідуального стилю у контексті значення іміджу політика. Наголошено, що закономірністю розвитку костюма є залежність від загального антропогенезу, зокрема еволюції матеріальної й духовної культури. Ступінь розвиненості суспільства й держави безпосередньо й опосередковано оприсутнювався в дизайні, естетиці, культурі й філософії костюма. З’ясовано, що рахування контекстів його виникнення та побутування уможливлює об’єктивне вивчення зовнішніх (форма) і внутрішніх (зміст) характеристик. На прикладі еволюцію стилю В. Черчіля з’ясовано, що основними ознаками статусності костюма є матеріал, його якість і вид моделювання, колір, оздоблення, орнамент, аксесуари (їх кількість), взуття, головний убор.
Це визначало ієрархічну сходинку в суспільстві, яку займав його власник. Костюм виконує, крім вузько утилітарної (захисної) функції, ще й представницьку, комунікаційну, художньо-естетичну, кожна з яких включає субфункції.
Наукова новизна полягає у виявлених характеристиках складових індивідуального стилю видатного політика XX ст. В. Черчіля з урахуванням знаково-семіотичної природи костюма. Джерелами дослідження послугували фотоматеріали публічних та неформальних образів В. Черчіля, особистих предметів гардеробу.
Практичне значення. Результати проведеного дослідження можуть бути використані для написання монографій, навчальних посібників, курсів лекцій з історії дизайну, іміджу і стилю.

Біографії авторів

Лаура ОВАКІМЯН, Київський національний університет технологій та дизайну, Київ

здобувачка освітньо-наукового ступеня кафедри мистецтва та дизайну костюма

Тетяна КРОТОВА, Київський національний університет технологій та дизайну, Київ

 доктор мистецтвознавства, професор, професор кафедри мистецтва і дизайну костюма

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-03

Як цитувати

ОВАКІМЯН, Л., & КРОТОВА, Т. (2025). КЛЮЧОВІ ПОЗИЦІЇ СЕМІОТИКИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ ЗАСОБАМИ КОСТЮМА. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (50), 450–456. https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.999

Номер

Розділ

ДИЗАЙН ЯК КУЛЬТУРНА ПРАКТИКА

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.