ЖІНОЧІ АРХЕТИПНІ ОБРАЗИ У СХІДНОСЛОВ’ЯНСЬКІЙ МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Анотація
Мета роботи. Стаття присвячена результатам дослідження особливостей втілення жіночих архетипних образів у східнослов’янській музичній традиції епохи Середньовіччя – фольклорній та церковно-співочій.
Методологія дослідження заснована на історико-музикознавчих, етномузикологічних та музично-медієвістичних підходах до вивчення культурних феноменів музичної культури східних слов’ян. В статті використано міждисциплінарний, синтетичний підхід, який дозволяє досліджувати фольклорні і монодійні зразки східнослов’янського ареалу.
Отримані результати. На основі вербального та музичного аналізу значного числа народно-пісенних і невменних рукописних джерел східнослов'янського ареалу виявлені провідні жіночі архетипи у музичній культурі Середньовіччя – Богині-Матері і Богині-Діви (фольклорні традиції), Діви-монахині і Жінки-Матері (богослужбова церковна співоча традиція).
Наукова новизна дослідження полягає у виявленні провідних жіночих архетипів у східнослов’янській музичній культурі (фольклорній та монодійній) – архетипів Матері та Діви.