ВІЗУАЛЬНА РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ІСТОРИЧНОГО ПРОСТОРУ В УКРАЇНСЬКОМУ ІГРОВОМУ КІНО (2000-2020 рр.)

Ключові слова: український ігровий кінематограф, історичний простір у кіно, кіномова, візуальна репрезентація.

Анотація

Висвітлюється дослідження візуальних прийомів побудови історичного простору в українському ігровому кіно 2000-2020 рр. Виявлено чотири основні форми візуалізації історичного простору, що характеризують найбільш репрезентативні напрями історичного наративу в українському кінематографі: героїчна форма, подієва форма, історична ревізія та історична панорама. Зроблено аналіз операторських прийомів побудови простору, розділивши їх на дві групи: прийоми художньо-емоційного впливу та прийоми прямого звернення. Кожна з груп має свої візуальні задачі та засоби виразності. Розкрито особливості сприйняття екранного історичного простору глядачем, підкреслюючи важливість врахування як фізичного простору кіно, так і уявного простору історії. Доведено, що візуальність минулого має власні закономірності репрезентації, які формуються на екрані завдяки поєднанню фізичного простору кіно як художнього твору та уявного простору історичного наративу. Кожна з форм візуалізації використовує свої моделі візуальності, що разом створюють цілісне бачення історичності художньої оповіді кінострічки.

Біографії авторів

Максим Демиденко , Харківська державна академія культури

аспірант, викладач кафедри фотомистецтва та операторської майстерності

Наталія Мархайчук , Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, доцент, декан факультету аудіовізуального мистецтва

Опубліковано
2024-06-12
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ