КОНЦЕПЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО В АЛЬТЕРНАТИВАХ ВИРОБНИЧО- ПРОГРЕСИСТСЬКОГО ТА КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНОГО ПІДХОДІВ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.975Ключові слова:
національне, продуктивно-прогресивний методологічний підхід, культурно-історичний метод, ідеальні та матеріальні культурні надбання, мистецькі методи творення, пам’ять поколінь, комемораціяАнотація
Досліджено національне в мистецтві з огляду на альтернативне прогресистське розуміння національної сутності стосовно мистецької значущості творів, які виконані представниками націй, що не становили економічно-політичного лідерства у світі, а їх творчі відкриття явно компенсували в національній свідомості здобутки сукупної національної самоідентифікації. Визначено, що національне, яке за підходами до цієї проблематики усвідомлюється, насамперед, як явище «національного характеру», має очевидні привілеї перед виробничо-економічним прогресизмом, вказуючи на суттєвість і навіть провідне положення в бутті нації ідеальних культурних індексів. З’ясовано, що художня культура функціонує як носій пам’яті поколінь – кодифікованого досвіду спільноти, що акумулюється у творах мистецтва та відтворюється в критичні історичні моменти. Зазначена компенсативність ідеальних культурних надбань щодо економічно-виробничих чинників заради повноти історичного вираження нації яскраво проявилася в мистецькій сфері на межі ХХ–ХХІ ст.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 В’ячеслав ЛУК’ЯНЕНКО

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.