ШРИФТ У СТВОРЕННІ ЕФЕКТИВНОГО ДИЗАЙНУ: ВІДБІР ШРИФТІВ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ЧИТАНІСТЬ

Ключові слова: шрифт, типографіка, дизайн, читаність, візуальна комунікація.

Анотація

Досліджено роль шрифту у створені ефективного дизайну як важливого компоненту цілісного візуального образу. Встановлено, що однією з найбільш важливих складових ефективного дизайну є правильний вибір шрифту для викладу текстової інформації та забезпечення її читаності. Проаналізовано головні підходи до вибору шрифту для забезпечення читаності тексту. Визначено, що для забезпечення високої читаності тексту враховують групу чинників: розмір шрифту, його дизайн, контраст між текстом і тлом, відстань між літерами та рядками, ширина рядка. Охарактеризовано поняття «упізнаваність», «читаність», «легкість читання» та розкрито різницю між визначеннями. Охарактеризовано процес вибору шрифту, який складається з чотирьох етапів. Зазначено, що подальший розвиток вибору шрифтів типографіки пов’язаний з розвитком цифрових технологій, психологією сприйняття тексту та вимогами соціального замовлення.

Біографії авторів

Володимир Яровий, Національний університет «Одеська політехніка»

Кандидат архітектури, професор кафедри Інформаційних технологій проєктування та дизайну 

Оксана Бєлявська, Національний університет «Одеська політехніка»

 Кандидат архітектури, доцент кафедри Інформаційних технологій проєктування та дизайну,


Опубліковано
2024-12-25
Розділ
ДИЗАЙН ЯК КУЛЬТУРНА ПРАКТИКА