ПОРТУГАЛЬСЬКИЙ НАРОДНИЙ ЛЯЛЬКОВИЙ ГЕРОЙ ДОН РОБЕРТО : ФЕНІКС, ПОВСТАЛИЙ З ПОПЕЛУ ДИКТАТУРИ

Автор(и)

  • Дар’я Іванова-Гололобова Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. Карпенка-Карого https://orcid.org/0000-0002-2277-5240

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi49.841

Ключові слова:

театр ляльок, лялька, народний театр, Португалія, дон Роберто, Антоніу ді Салазар, диктатура, цензура.

Анотація

Комплексно розглянуто побутування португальського народного театру ляльок протягом ХХ ст. Виокремлено та висвітлено основні етапи його розвитку згідно з історичними подіями, пов’язаними зі встановленням та поваленням диктаторського режиму Антоніу ді Салазара. З’ясовано, яким чином на театр ляльок Португалії та його головного героя дона Роберто вплинула цензура та пов’язані з нею утиски і переслідування лялькарів, зокрема заборона вуличних вистав, цензурування тексту п’єс, відміна деяких епізодів або персонажів. Встановлено, що цей травматичний досвід став для митців інших галузей мистецтва наступних поколінь потужним культуротворчим поштовхом – йдеться, зосібна, про створення культурних продуктів, котрі рефлексують практику забуття народних традицій (кінострічки (1962 р.) та арт виставки (2016–2017 рр.)).

Біографія автора

Дар’я Іванова-Гололобова , Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. Карпенка-Карого

кандидат мистецтвознавства

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-22

Як цитувати

Іванова-Гололобова , Д. . (2024). ПОРТУГАЛЬСЬКИЙ НАРОДНИЙ ЛЯЛЬКОВИЙ ГЕРОЙ ДОН РОБЕРТО : ФЕНІКС, ПОВСТАЛИЙ З ПОПЕЛУ ДИКТАТУРИ. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (49), 95–100. https://doi.org/10.35619/ucpmk.vi49.841

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ

Схожі статті

1 2 3 4 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.