ПОСТАТЬ ЛУЇЗИ БЕРТЕН В ІСТОРІЇ ФРАНЦУЗЬКОЇ МУЗИКИ : ПОВЕРНЕННЯ ІЗ ЗАБУТТЯ

Ключові слова: творчість Луїзи Бертен, французька опера, музичний романтизм, роман В. Гюґо «Собор Паризької Богоматері», опера «Есмеральда» Л. Бертен.

Анотація

Досліджено біографію та творчу долю маловідомої французької композиторки ХІХ cтоліття Луїзи Бертен. Встановлено деталі її біографії, зокрема, ті, що пов’язані з процесом музичного навчання. Висвітлено співпрацю Л. Бертен із видатним сучасником Віктором Гюґо над оперою «Есмеральда». Простежено розбіжності між романом «Собор Паризької Богоматері» та лібрето опери. Завдяки опорі на музичну періодику Парижа 1920–1930-х років та мемуари сучасників Л. Бертен проаналізовано процес підготовки опери «Есмеральда» до прем’єри у Королівській академії музики. Наведено критичні відгуки на постановку опери та позитивні оцінки з боку сучасників. Висунуто припущення щодо причин забуття оперної спадщини Л. Бертен. Наголошено, що головні з них – упередженість щодо родини Бертен з боку політичних опонентів та зневажливе ставлення до таланту жінки у суспільній думці першої пол. ХІХ століття. Підкреслено позитивні тенденції, що позначились в останні десятиліття у ставленні до творчої спадщини композиторки.

Біографія автора

Олександра Чеботар, Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського

здобувачка освітнього ступеня «Магістр» спеціальності 025 «Музичне мистецтво»

Опубліковано
2024-12-22
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ