«ПРОСТОРОВА ОПТИКА» В РЕВІЗІЇ ІСТОРИЧНОЇ ДИНАМІКИ МЕДІАТИЗАЦІЇ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЇ

Ключові слова: «просторова оптика», війна, медіа, візуалізація, присутність, увиднення, практика, технологія, пізня модерність.

Анотація

Російсько-українська війна радикальним чином проявляє те, що базовий модерний взаємозв’язок між медіа та візуальними практиками в умовах пізньої модерності призводить не до раціональної візуалізації, а радше увиднення – особливого способу бачення, що новим чином оформлює повноту тілесного досвіду та вписується в його повноту. В силу визначальності критичного історицизму для культурного дослідження це виявлення є недостатнім самим по собі, а потребує методологічної та історико-культурної ревізії взаємозалежності способу бачення, війни та медіа. «Просторова оптика», як узагальнення методологічних зсувів в пізньомодерній гуманітаристиці, є варіантом такої ревізії з акцентом на практичному виробництві присутності – зв’язку тілесних здатностей та матеріальностей, що їх оформлюють, посилюють та заміщують – в організації світо-стосунку.

Біографія автора

Ростислав Фанагей, Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка, м. Київ

магістр культурології, аспірант кафедри етики, естетики та культурології

Опубліковано
2024-06-14
Розділ
КУЛЬТУРА ТА СУСПІЛЬСТВО. КУЛЬТУРА ПРОФЕСІЙНИХ СФЕР ДІЯЛЬНОСТІ