ОБРАЗНО-СТИЛЬОВА ПАЛІТРА ФОРТЕПІАННОГО ЦИКЛУ ФЕДОРА ЯКИМЕНКА «УРАНІЯ»

Ключові слова: український композитор, стиль, жанр, фортепіанні цикли, імпресіонізм, програмна музика, музична мова.

Анотація

Зосереджено увагу на виявленні стильових особливостей музичної мови українського композитора, піаніста, диригента, музикознавця та педагога першої половини ХХ століття Федора Якименка на прикладі фортепіанного чотиричастинного циклу «Уранія». Аналіз домінуючих засобів виражальності у вибраному творі продемонстрував використання митцем низки новаторських засобів в імпресіоністичному ключі, насамперед у плані гармонії. Розгорнуті еп іграфи перед кожною частиною авторства Ф. Якименка, розкривають образно-настроєвий задум опусу, підтверджуючи риси імпресіонізму, допомагають осмислити нетрадиційні елементи мови митця та проникнути у композицій план циклу.

Біографії авторів

Оксана Письменна, Львівська національна музична академія ім. М.В. Лисенка, м. Львів

кандидат мистецтвознавства, професор кафедри теорії музики, завідувачка кафедри теорії музики

Дарія Гордійчук , Львівська національна музична академія ім. М.В.Лисенка

музикознавець, магістр

Опубліковано
2024-06-12
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ