«REGNAVA NEL SILENZIO» З ОПЕРИ «LUCIA DI LAMMERMOOR» Г. ДОНІЦЕТТІ В ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ІН ХУАН : СПЕЦИФІКА МУЗИЧНОГО ТЕКСТУ ТА ЙОГО ВИКОНАВСЬКОГО ВТІЛЕННЯ

Ключові слова: італійська опера ХІХ століття, оперна арія, інтерпретація опер Г. Доніцетті, творчість Ін Хуан, виконавська інтерпретація, китайське сопрано, міжкультурний діалог.

Анотація

Розглянуто особливості інтерпретації китайським сопрано Ін Хуан арії «Regnava nel silenzio» з опери Г. Доніцетті «Лючія ді Ламмермур», яка належить до класики світової оперної сцени. Встановлено, що попри значну кількість досліджень оперної творчості Доніцетті досі залишається багато невизначених аспектів, які стосуються інтерпретації його музики. Визначені особливості формотворення арії та її основні стилістичні параметри, визначальні для створення інтерпретації, особливо у випадку концертного виконання, в якому драматична ситуація існує у «знятому вигляді». Виявлено значущість персони виконавиці партії Лючії в історичному аспекті, а також зазначені очікування та вимоги самого композитора до голосу співачки. Проаналізована студійна виконавська версія арії китайської співачки Ін Хуан. У порівнянні з іншими найвидатнішими у ХХ ст. інтерпретаціями арії вона визначається як адекватна за своєю стилістикою і наближена до традицій європейського оперного співу. Наведена аналітика підтверджує значущість класичного оперного репертуару для становлення та визнання оперного співака загалом та унаочнює подолання національних й культурних бар‘єрів у виконавській сфері Китаю.

Біографія автора

Liang Lijuan, Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського

аспірантка кафедри теорії та історії музичного виконавства

Опубліковано
2024-06-12
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ