ПОЕТИКА ЯК ХОРЕЯ ТА АРЕТЕЯ: СИНКРЕТИЗМ МУЗИКИ І. СТРАВІНСЬКОГО

  • Ареф'єва Є.Ю. Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського
Ключові слова: синкретизм, синестезія, музична поетика, синтез мистецтв, рефлексія

Анотація

Категорії «хорея» та «аретея» дають можливість наблизитися до образу музики І. Стравінського в
контексті його синтетизму та синкретизму. Йдеться про те, що Стравінський за своєю природою,
походженням як композитор синтетичного типу тяжів до синкретизму, тобто до не розкладений на будь-
які елементи синтез, які у нього вбудовуються у твір і починають жити як реалії музичного буття.
Стравінський – неофіт у релігійній музиці, його релігійність, як і у багатьох філософів, художників
Срібного віку склалася як заперечення стихійного атеїзму та позитивізму. Звідси такий «язичницький
похід» у давнину, дохристиянську культуру.

Біографія автора

Ареф'єва Є.Ю., Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського

аспірантка

Опубліковано
2019-09-05
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ