ГЕНДЕРНІ ІНВЕРСІЇ У СУЧАСНИХ ПРАКТИКАХ МОДИ (УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.v39i.512

Ключові слова:

гендер, гендерні інверсії, фемінність, маскулінність, ідентичність, тілесність, висока мода, гендерно-нейтральна мода.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню гендерних трансформацій у соціокультурних та візуальних практиках високої і масової моди сучасної України. Встановлено, що мода як соціокультурний простір та набір естетичних зразків виступає віддзеркаленням певних соціальних процесів та ментальних настанов. Проведений аналіз дозволив простежити основні напрями, у яких виявляють себе інверсії гендеру та тілесності у модних практиках: інверсії в межах традиційних гендерних стандартів фемінності; рух до андрогінності (змішування традиційних гендерних маркерів фемінності та маскулінності); рух до гендерної нейтральності (спроба позбутися гендерних маркерів узагалі). Виявлено певну специфіку гендерних реалій в українському соціокультурному просторі у порівнянні зі світовим досвідом гендерних трансформацій.

Біографія автора

Надія Копилова , Одеська державна академія будівництва та архітектури, м. Одеса

кандидат культурології, старший викладач кафедри образотворчого мистецтва

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-31

Як цитувати

Копилова , Н. . (2022). ГЕНДЕРНІ ІНВЕРСІЇ У СУЧАСНИХ ПРАКТИКАХ МОДИ (УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД). УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ: (НАПРЯМ КУЛЬТУРОЛОГІЯ), 39, 153–158. https://doi.org/10.35619/ucpmk.v39i.512

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

Схожі статті

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.