ВІЗУАЛЬНИЙ ПРОСТІР ВІЙНИ: РАДЯНСЬКА ЕСТЕТИКА В КОМП’ЮТЕРНІЙ ГРІ ATOMIC HEART: НОСТАЛЬГІЯ ЧИ ПРОПАГАНДА?

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1073

Ключові слова:

соціокультурні практики, соціокультурна діяльність, культуротворчі процеси, російсько-українська війна, культурологічний вимір, візуальна культура, цифрова культура, спротив агресії

Анотація

Представлене дослідження аналізує використання радянської естетики у відеогрі Atomic Heart (2023 р.) як одного з важливих інструментів у конструюванні культурної пам’яті та потенційного засобу ідеологічного впливу. Дослідницька методологія базується на працях вітчизняних та зарубіжних учених, які досліджують пропаганду та її особливості у епоху постмодерну та постправди. Семантичний простір відеогри формується шляхом конструювання та поєднання сталінської архітектури, агітаційної символіки та ретрофутуризму. Розробники створили гру на основі селективної репрезентація радянського минулого без відображення жодних негативних проявів тоталітарного режиму, що у результаті дозволило створити привабливу фантазію, яка апелює до ностальгії у поколінь, яке не має безпосереднього досвіду життя в СРСР та імперського ресентименту, функціонуючи як одна з форм «м’якої сили», яку Росія застосовує у сучасній російсько-українській війні.

Біографія автора

Артем БОГУЦЬКИЙ, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

здобувач освітньо-наукового ступеня кафедри культурології, Національний університет «Києво-Могилянська академія"

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-22

Як цитувати

БОГУЦЬКИЙ, А. (2025). ВІЗУАЛЬНИЙ ПРОСТІР ВІЙНИ: РАДЯНСЬКА ЕСТЕТИКА В КОМП’ЮТЕРНІЙ ГРІ ATOMIC HEART: НОСТАЛЬГІЯ ЧИ ПРОПАГАНДА?. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (51), 380–386. https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1073

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ І СУПЕРЕЧНОСТІ СУЧАСНОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОЦЕСУ

Схожі статті

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.