ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПОСТАНОВКИ ВИСТАВИ «МАКЛЕНА ҐРАСА» ЗА П’ЄСОЮ М. КУЛІША
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.51.1037Ключові слова:
символістська драма, постановка вистави, М. Куліш, драматургія, епічний театр, театральна система Б. Брехта, режисерське рішення, Лесь КурбасАнотація
Стаття присвячена теоретико-методологічному обґрунтуванню постановки вистави «Маклена Ґраса» за п’єсою М. Куліша. Актуальність теми зумовлена необхідністю переосмислення української класичної драми крізь призму сучасного театрального процесу. У 2020-х роках, коли світ зіштовхується з війнами, економічними кризами та соціальною нерівністю, п’єса М. Куліша звучить як попередження про дегуманізацію.
Обґрунтовано теоретико-методологічне підґрунтя власної постановки п’єси «Маклена Ґраса», у якій драматичний конфлікт розкривається крізь призму людських якостей, моральних суперечностей і соціальної нерівності як рушійної сили дії. Визначено ключові художні принципи режисерських інтерпретацій, характеристику постепічного методу та його функціонування у сценічному просторі вистави, здійснено аналіз образів, сцен і сценічного рішення. Аналізується текст п’єси, принципи епічного театру Б. Брехта на основі праць українських літературознавців та мистецтвознавців (Н. Корнієнко, І. Гніденко, Н. Поляруш, В. Атаманчук, О. Хоменко та ін.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ілля ЄВДОКІМОВ, Олена МЕЛЬНИЧУК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.