ІНТЕГРАЦІЯ ЦИФРОВОЇ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ В ОСВІТНЮ ПРАКТИКУ : МОЖЛИВОСТІ ТА ВИКЛИКИ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.982Ключові слова:
оцифрована культурна спадщина, освіта, віртуальні музеї, цифрові технології, гейміфікація, педагогіка, етика, інноваційне навчанняАнотація
Проаналізовано роль цифрових репрезентацій культурної спадщини як ресурсу для забезпечення якісної, інклюзивної та сучасної освіти. Розглянуто можливості інтеграції цифрових інструментів – таких як 3D-моделі, віртуальні музеї, цифрові архіви, гейміфіковані платформи – у навчальні процеси, що передбачають активне залучення здобувачів освіти, розвиток інтерпретаційних навичок та розуміння історичних контекстів. Особливу увагу приділено балансу між традиційними та цифровими освітніми форматами, професійним викликам у галузі викладання, а також етичним аспектам представлення спадщини у цифровому середовищі. Обґрунтовано потребу в розвитку цифрових компетентностей освітян і структурованих підходах до професійного вдосконалення. Окреслено напрями подальших досліджень, що охоплюють міждисциплінарні освітні моделі, етику цифрового представлення та підтримку педагогів у застосуванні цифрових ресурсів у сфері спадщини.
Посилання
1.Bouman O., Van Berkel B., & Van Berkel & Bos Architectuurbureau. RealSpace in QuickTimes: Architecture and Digitization. Rotterdam : NAi Publishers; New York, NY: Distributed by D.A.P, 1996. 61 p.
2.Cameron F., & Kenderdine S. (Eds.). Theorizing Digital Cultural Heritage: A Critical Discourse. MIT Press, 2007. 481 p.
3. Darnton R. The Case for Books: Past, Present, Future. Public Affairs, 2009. 218 p.
4. Deegan M., & Sutherland K. Transferred Illusions: Digital Technology and the Forms of Print. Ashgate Publishing, 2012. 204 p.
5. Ellis M. Managing and Growing a Cultural Heritage Web Presence: A Strategic Guide. London : Facet Publishing, 2011. 217 p.
6. Espina-Romero L., & Guerrero-Alcedo J. (2021). Fields Touched by Digitalization: Analysis of Scientific Activity in Scopus. Journal of Digital Transformation, 2021. 8 (2). P. 144-225.
7. Giaccardi E. (Ed.). Heritage and Social Media: Understanding Heritage in a Participatory Culture. Routledge, 2012. 251 p.
8. Kidd J. Museums in the New Mediascape : Transmedia, Participation, Ethics. Routledge, 2014. 177 p.
9. King H. (Ed.). Developing Expertise for Teaching in Higher Education: Practical Ideas for Professional Learning and Development. Routledge, 2021. 253 p.
10. Kraynak J. Contemporary Art and the Digitization of Everyday Life. Oakland, CA : University of California Press, 2020. 291 p.
11. OECD. The Impact of Digital Technology on Education. OECD Publishing, 2020. 252 p.
12. Parry R. Recoding the Museum: Digital Heritage and the Technologies of Change. Routledge, 2007. 166 p.
13. Stourton J. Heritage: A History of How We Conserve Our Past. London : Head of Zeus, 2023. 456 p. 14. UNESCO. Digital Transformation of Education: A Global Perspective. Paris : UNESCO, 2021.
15. Wang H., Gao Z., Zhang X., Du J., Xu Y., & Wang, Z. Gamifying Cultural Heritage: Exploring the Potential of Immersive Virtual Exhibitions. Telematics and Informatics Reports, 2024. 15. P. 100-150.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Надія Бедріна

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.