INFINITE NOW (БЕЗКІНЕЧНЕ ТЕПЕРІШНЄ) : ФІЛОСОФІЯ ЧАСУ У МУЗИЦІ ХАЇ ЧЕРНОВІН

  • Яна Шлябанська Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського; Київська муніципальна академія музики ім. Р.М. Глієра, Київ. https://orcid.org/0009-0009-0194-4437
Ключові слова: Хая Черновін, філософія часу, музичний час, сучасна академічна музика.

Анотація

Досліджуються концепції часу у музиці Хаї Черновін (Chaya Czernowin, нар. 1957 р.), зокрема, як її творчість відображає філософські уявлення про часові виміри в сучасному музичному дискурсі. Метою роботи є виявлення
засобів, завдяки яким Черновін працює з відчуттям часу. Методологія дослідження ґрунтується на синтезі історичного та сучасного музикознавства, включаючи детальний аналіз партитур та дослідження контексту
музичних творів авторки. Застосовуються також теоретичні методи узагальнення для виокремлення ключових концепцій часових структур у творчості Х. Черновін. Наукова новизна статті полягає у введенні до музикознавчого
наукового обігу поняття «філософія часу» як важливого аспекту в інтерпретації сучасних музичних текстів. Увага акцентується на особливому підході композиторки до експериментів із часовими елементами та їхній ролі у
драматургії твору. У висновках підкреслюється, що час у музиці Х. Черновін не лише структурує звукові події, а й відкриває нові перспективи для сприйняття музичного досвіду, взаємодії між слухачем і композитором.

Біографія автора

Яна Шлябанська, Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського; Київська муніципальна академія музики ім. Р.М. Глієра, Київ.

аспірантка кафедри теорії музики, , викладачка кафедри гуманітарних та музично-інноваційних дисциплін, 

Опубліковано
2024-12-23
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ