ІНСТРУМЕНТАЛЬНА СКЛАДОВА ЯК ПРОВІДНИЙ ЧИННИК ОБРАЗНОЇ СИСТЕМИ ПРОГРЕСИВ-РОКУ

  • Володимир Романко Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського https://orcid.org/0000-0001-6957-4297
  • Майя Ржевська Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого, Київ https://orcid.org/0000-0001-8085-6113
Ключові слова: акустичні музичні інструменти, електромеханічні музичні інструменти, електронні музичні інструменти, тембр, прогресив-рок.

Анотація

Констатовано, що розширення й оновлення музичного інструментарію виступило однією з вирішальних умов створення неповторного стилю кожного з рок-гуртів, що є репрезентантами напряму. Темброві й фактурні засоби стали ознакою композиторського стилю й виконавської стилістики мистецьких колективів. Показано, що масив застосованого музикантами прог-року інструментарію утворений трьома основними групами: акустичні, електромеханічні, електронні інструменти. Розглянуто приклади застосування музичних інструментів у мистецькій практиці гуртів «Gentle Giant», «Yes», «King Crimson», «The Moody Blues» та ін., а також у проектах Ріка Вейкмана (Rick Wakeman). Стверджується, що процеси експериментування з інструментальною палітрою у практиці гуртів прог-року відповідали загальним тенденціям збагачення темброколористичних і фактурних засобів музики. Показано, що адаптація й «поглинання» академічного інструментарію рок-музикою, пристосування його для втілення власних концепцій суттєво збагачувало систему його виражальних засобів.

Біографії авторів

Володимир Романко , Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри теорії музики

Майя Ржевська , Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І.К. Карпенка-Карого, Київ

доктор мистецтвознавства, професор, професор кафедри театрознавства

Опубліковано
2024-06-12
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ